måndag 12 december 2011

Millie o nappen.

Vi har nu "bestämt" oss för att sluta med napp, till JUL.
Millie är så pass stor att hon behöver den inte på samma sätt längre som förut, så pass stor att "förstå" att nappen klarar man sig utan. om  man är ledsen så finns mamma och pappa drä som tröst, och så har hon sin snutt kossa, som han kan ha som tröst/trygghet och när hon ska sova.
Tror att hon är redo - nja kanske inte, men det känns som om det är bra läge nu innan bebisen kommer.
För ska vi börja hålla på och böka med nappen sen när bebisen är här och den kanske har napp, då tror jag det blir svårare. varför får den o inte jag?
plus att Millie hinner glömma nappen innan bebisen är här.
fyller man 2,5 så är man "stor tjej" :)
Hon kommer nog vara lite kinkig och fråga efter nappen några dagar, men ska vara stark och förklara att den nu är borta.
Vi har en lite grej vi ska göra i samband.
Dagarna innan ska vi lämna mat till fåglarna , hänga upp lite talgbollar och liknande i trädet, och prata om fågelbebisearna som kommer, att de behöver napp. för de är så  små. och sen när det är dags så ska vi hänga upp Millies nappar i trädet, och så väntar vi på att nån kommer och hämtar dom.
Sen plötsligt är de borta, och då ser vi något annat i trädet, ett litet paket till den snälla tjejen som gav sina nappar till fågel bebisarna :)

då blir hon nog glad ♥


Så ser min plan ut, hur de blir återstår att se...

1 kommentar:

  1. Skinkan var jätte god :) Är lite stolt över mig själv med tanke på att mat och jag inte riktigt går ihop då jag vet hur man bränner vid all sorts mat :P.
    Lycka till med att vänja av nappen. Jag fick ge mina till jultomten när jag var liten.

    SvaraRadera