måndag 19 december 2011

veckan innan jul... och jag är sjuk

Nu är det inte långt kvar, kan ni förstå att det bara är en vecka kvar till JUL 2011.. nä det kan inte jag :)

Ihelgen så hände inte speciellt mycket, säger jags om var helt slut igårkväll..
I fredags fick jag åka och hämta hem Millie från dagis för hon var sjuk, de sa att hon har feber och hostar som bara den, men att hon var pigg annars.

Hämtade henne efetr en halv dag på jobbet ( då dom ringde) , och hemma så var hon sitt vanliga jag. lite tagen utan sin hosta och allt snorande, men så är det ju nu, känns som om snoret aldrig försvinner.
Själv har jag precis fått det, hosta snor och ont i bröstet när jag hostar ner mot andningen ( svårt att förklara) haha

Hoppas det försvinner tills den 24e..vill vara frisk så jag orkar med.


mer om helgen, i lördags var jag och mummu( min mamma) iväg och handlade julklappar och lite annat som behövs.
Millie fick leka av sig lite hos farmor o farfar under tiden, och hon blev så glad när jag nämnde att hon skulle dit och läsa och dansa till Snorpans skiva :)
Sen gjorde vi nog inte så mycket mer den dagen, för Mathias är sjuk också, så han låg mes i sängen och snörvla.. som hans mamma sa haha. Han är ju trots allt man, såklart han är dödsjuk hihi.

Jag slog in alla paket den kvällen, så nu är det gjort, och vi som sa INTE MÅNGA klappar iår, men ändå är vi redan uppe i 3 IKEA kassar..suck att det alltid blir så mycket fast man säger LITE .

Vill ju inte att Millie ska blir en bortskämd unge som bara kaster paket omkring sig och inte kollar på det hon får.. nä så blir hon inte, ska jag se till :)


Söndag , gick vi upp tidigt som vanligt med tösen.
mös lite i soffan och kollade barnprogram.
Sen upp o iväg för att köpa färskt bröd från kaffestugan, har blivit lite av en rutin, vi gör det nästan varje söndag, mumms.
men en sak som störde oss var att inga mat affärer var öppna fören kl 9.00.. hallå hur tänker dom, såklart det måste finnas människor osm vill handla innan det på ett ställe som Salem, där det bor miljarder barnfamiljer( ja andra vill också handla) men just barnfamiljer går man ju upp ganska tidigt.
jaja fick bli statoil.. ett litet paket bregott för 28 kr , härligt va?

Sen var vi ute och lekte i snön, för nu kom den!
Kanske så attden hinenr smälta bort innan julafton men jag håller tummar och tår att den stannar. för barnens skull ( och min) älskar nämligen vita jular ♥

Köpte gran gjorde vi också, men sen ett mysterium haha, foten var spårlöst borta, tackar så hitta vi den sen!
så granen åker upp ikväll, fick stå i en hink igår/idag för den behöver så mycket vatten första dygnet.
Ska bli kul att klä den med Millie, undra om alla bollar hamanr på samma gren ♥?


Efter det lagade jag middag och låg deckan som en knubbad säl i soffan...
Denna "ohändelserika" helg i sin korthet..
nu ska jag snörvla vidare på jobbet och hoppas på att jag orkar.


hörs..

p.s kommer lite bilder senare.

1 kommentar:

  1. Ohändelserik? Det är väl så det är med vardagen :P haha. Jag följer då gärna din ohändelserika helg :)

    SvaraRadera