måndag 28 november 2011

Förlossning och dans.... + stress

Helgen har varit allt annat än underbar och lugn, som jag skulle velat, ok nu ska jag inte klaga över HELA helgen för Millie har gett så otroligt mycket, det har varit dansuppvisning varje kväll från fredag-söndag :)
hon älskar verkligen att dansa!
Sen har jag fått veta av Millie att hon kan räkna till 11 på svenska :)
Mathias tränade med Millie som tyngd och då räknade hon varje gång han lyfte upp henne, så söt när hon räknar och duktig är hon också!! Stolt mamma :)

Sen så var ju julpyntningen rolig igår, saknar dock gardinerna som ska inhandlas nu i veckan, hittade jätte söta till Millies rum och till resten av rummen också !
Sen så hitta jag inte heller adventsljustaken?! vart kan den vara om inte bland JULSAKERNA??


Sen tilld et lite midnte roliga.. vi har huset fullt av folk och jag trivs inte när människor inte kan göra saker av eget initiativ , eller bara tänka logiskt att man kan hjälpas åt, eller rättare sagt man måste hjälpas åt när ma är så många, vill inte vara nån extra mamma åt vuxna människor!?
Så jag blir stressad och irriterad över sånt.


hur som helsts å var helgen irriterande för mig, såg fram emot våran lilla mini-start-jul på söndagen, första advent, men natten mellan lördag och söndag sov jag ingenting, hade så ont i magen, på söndag morgon fortsatte det och ag kunde heller inte äta, ringde vårdguiden men de kopplade mig till förlossningen eftersom jag är så långt gången...
De bad oss komma in .. man blir ju alltid orolig, fast jag tänkte attdet är stressén , men änd så blir man lite orolig, alla fall jag!
Så dom lyssnade på hjärtat i 20 min och så tog de kissprov och blodtryck, och allt såg bra ut, vi fick även se bebisen ♥, så fin lilla tjocko :)

men de beordrade mig att ta det lugnt, att min kropp säger ifrån nu och då ska jag lyssna speciellt för jag är gravid, men vad gjorde jag imorse.. gick till jobbet... men jag ska ta upp det med min BM på fredag då jag ska till henne för kontroller.
Får se vad hon säger om allt...

sen fortsätter vi där ifrån..

herregud om 4 dagar är det 2 siffrigt kvar tills bebis är beräknad!


hörs..

1 kommentar: