måndag 14 november 2011

Måndag och ny vecka

Härligt med fler som kommenterar :) Stinis83!
Känns också skönt att höra att man inte är den enda som känner som jag gör, för visst kabn man ibland tänka, äh det är nog bara jag som överreagerar, men kanske inte är så trots allt.


Börjar med helgen.
i fredags så minns jag inte riktigt vad vi gjorde, hahah snacka om kort minne =/, jo vi var ju bara hemma och tog det lugnt, skönt.

I lördags så var vi också hemma, fixade en hel del i förrådet, kollade igenom lite barnkläder, lekte med Millie, städade, tvättade, lekte med Millie. Fick hem mina kläder från polarn o pyret. jätte fina, men nu ångrar jag mitt köp lite, för vad ska en bebis som är 1-3 månader gammal som ligger i vagn mestadels med en windfleece overall till....? så den lämnar jag nog tillbaka.
Annars så var Millies pyjamas och den randiga bodyn till bebis jätte fina :).
Lördag kväll åkte jag förbi en kompis en stund på kvällen, det var trevligt.
Lördag natt  knackade det plötsligt på fönstret och det var Mathias som kommit hem, hade precis somnat till ordentligt kl 01.30.... men sen kunde jag inte somna om för han var så pratglad och tände lampan lite här o där haha, så då var jag vaken till 04 och TRÖTT på morgonen.. då var det mindre roligt...

Söndag morgon åkte jag och Millie till bageriet och köpte med oss en tårta för både pappa M och farfar o morfar skulle firas , Farsdag.
"råkade" somna med millie också på dagen i 2 timmar =/ ångrar det idag för sen kunde jag inte somna om på kvällen, och sov kanske 5 timmar max innan det var dags för jobb....


Funderar väldigt mycket på det här med syskon, hur Millie kommer att reagera.. hon tycker redan nu att alla ska se henne, kanske typiskt en 2 åring, men samtidigt så oroar man sig lite för hur det blir med sykonet sen.. Iofs så hinner hon bli lite äldre ca 2.5 år... well well återstår att se ;)

Idag så händer det inte så mycket mer än jobb och sen hem.
Min och Millies dag, dagen då jag inte lagar maten så då ska vi ut o leka o busa!

Hörs..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar